Gaudiamus | Germans de Sans i Castell de Burriac

El passat mes de Maig del 5 al 29 de maig el Gaudiamus de la Malèfica del Coll, junt a una vintena mes de bèsties de foc, varen estar exposades a l’Ateneu de la Fundació Iluro de Mataró.

La mostra, amb el títol “Germans de Sans”, va està formada per una vintena de bèsties creades per la Dolors Sans, escultora del Gaudiamus i del Basilisc, la bèstia amfitriona. Mostra organitzada per la colla Ball de Diables de Mataró.

Dolors Sans, nascuda a Vilafranca del Penedès, es escultora de la festa. L’any 1987 va iniciar el seu treball amb les 30 Fil·loxeretes de Sant Sadurní. Des d’aleshores s’ha dedicat professionalment al disseny i construcció d’imatgeria festiva, fins ara ha construït 145 bèsties de foc i de protocol, 40 gegants i 87 capgrossos.

El diumenge 30 de maig vàrem anar a buscar el Gaudiamus, on els Srs de la Bestia ens havien organitzat un dia Malèfic.

Com Mataró es una població oberta al mar, ja us deveu imaginar com va començar dia…

A les 11 vàrem quedar a l’Ateneu de la Fundació Iluro, per fer un cop d’ull a l’exposició i recollir el Gaudiamus.

Un cop tret per les dues portes de l’entrada (ja tenim certa experiència per passar-lo per portes estretes i no gaire altes), vàrem anar caminant pels carres del poble creuant-lo fins arribar a la platja, per varar el Gaudiamus a les belles platges del baix Maresme i remullar-li els peus a la Platja del Varador.

Per acabar de rematar el dia, vàrem dur el Gaudiamus a un lloc icònic que encara no ha trepitjat: el castell de Burriac, a Cabrera de Mar.

En el pàrquing de la platja vàrem carregar el Gaudiamus a la furgoneta i direcció cap a Cabrera de Mar.

Ens veurem trobar a l’aparcament que hi ha al peu del turó, l’últim quilòmetre abans d’arribar-hi és pista. Descarreguem en Gaudiamus i un cop tots preparats comencen.

Un cop en el camí de pujada, en el primer revolt, decidim carregar energies per fer l’ascensió.

Un cop les panxes plenes, ens enfaixem i carreguem amb la bèstia. La pujada es una mica forta però es pot fer sense massa dificultats. Son 2,8 Km amb un desnivell de 300 m, es poden fer en 50 minuts. Tot el camí es prou ample.

Els portadors i no portadors ens anavem tornant.

Hi ha un tram amb una forta pujada, on “algunes” derrapavem, però el Gaudiamus va seguir el seu pas sense parar, això si amb l’ajuda de tots, sota, als costats i rere.

Xino-xano el Gaudiamus va arribar fins e l’esplanada d’on comencen les escales per entrar al castell, aquí vàrem deixar el Gaudiamus que descanses ja que es un pas molt estret.

Dins del castell vàrem gaudir de lesespectaculars panoràmiques de 360º, vistes a gran part de lafranja litoral del Maresme, Serralada de Marina, al Parc Natural del Montnegre-Corredor, al Parc Natural del Montseny i als Cingles de Bertí.

Després de recorre el castell, veure les vistes i descansar una bona estona. Tornem a carregar el Gaudiamus i cap avall. La baixada no deixa de ser també una mica complicada pel perill de relliscar, així que poc a poc i en parades entre trams complicats anem baixant fins el pàrquing. Carreguem el Gaudiamus a la furgoneta i el portem a descansar al Casal.

I això es el que va ser un dia Malèfic, on vàrem gaudir d’allò mes be, tots els que vàrem poder anar, després d’estar quasi dos anys sense poder fer sortides com aquestes.

Esperem que això sigui la retornada a les activitats de la colla, perquè ens vàrem quedar amb ganes de fer mes.

Per acabar agraïments als components de la colla del Ball de Diables de Mataró per l’atenció, per les explicacions i per cuidar-nos al Gaudiamus.

I com no, agraïments, als fantàstics Srs de la Bèstia,  que amb les seves boges idees ens ho passem tant i tant be.

No us perdeu les galeries de fotos…

Galeria de fotos “GERMANS DE SANS”

Galeria de fotos “CASTELL DE BURRIAC”

Enllaços

Exposició “Germans de Sans

Ball de Diables de Mataró | @DiablesDeMataro

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *